Inscenace již není v repertoáru
Ohlasy diváků
-
19.2.2018
P.
BRAVO! Velmi gratuluji tvůrcům v čele s panem Studeným k velmi zdařilé inscenaci! Jistě, tato Rossiniho raná buffa jen stěží potěší duši posluchačovu tak, jak to od vznešeného operního žánru očekává … Připravit inscenaci výkladem věrnou předloze by bylo sice z pohledu inscenačního týmu cestou snadnou, z hlediska diváckého zájmu možná vděčnou, ale jinak by šlo především o mrhání talentem a prost... Celý text
BRAVO! Velmi gratuluji tvůrcům v čele s panem Studeným k velmi zdařilé inscenaci! Jistě, tato Rossiniho raná buffa jen stěží potěší duši posluchačovu tak, jak to od vznešeného operního žánru očekává … Připravit inscenaci výkladem věrnou předloze by bylo sice z pohledu inscenačního týmu cestou snadnou, z hlediska diváckého zájmu možná vděčnou, ale jinak by šlo především o mrhání talentem a prostředky. Vám, pane Studený, se naopak svou invencí a (na dnešní dobu) poctivou a originální prací podařilo dílo oživit natolik, že jste v podstatě stvořili zcela nový kus! Vtipné a trefné libretto, přitom na úrovni, bez laciných prvoplánových gagů či dokonce vulgarismů, ke kterým by možná zamýšlená aktualizace sváděla, nanejvýš vhodně obsazené role, výstižná scénografie i režijní vedení, díky nimž přestavení „nedrhne“! (A pokud ano, jen v důsledku respektování původní partitury a belcantové úlitbě.) Spíše než „aktuální pojetí“ by se v tomto případě hodilo označení „pojetí autentické“ – troufám s i říci, že jste současnému divákovi, obklopenému „dnešní dobou“, zprostředkoval navlas stejný zážitek, jaký na začátku 19. století dopřál Rossini tomu svému, tehdejšímu …
-
6.4.2017
Tomáš
Vážený pane Sainere, děkujeme Vám za Váš příspěvek, všech názorů diváků si vážíme, samozřejmě i těch kritických, a všem věnujeme maximální pozornost. Naprosto se s Vámi nechci přít, jak se říká, proti gustu žádný dišputát, Váš názor respektuji, ačkoli pro Vás asi nebude překvapením, přiznám-li, že vaše stanovisko nesdílím. To by celá inscenace vypadala patrně jinak. Jsem si však velmi silně věd... Celý text
Vážený pane Sainere, děkujeme Vám za Váš příspěvek, všech názorů diváků si vážíme, samozřejmě i těch kritických, a všem věnujeme maximální pozornost. Naprosto se s Vámi nechci přít, jak se říká, proti gustu žádný dišputát, Váš názor respektuji, ačkoli pro Vás asi nebude překvapením, přiznám-li, že vaše stanovisko nesdílím. To by celá inscenace vypadala patrně jinak. Jsem si však velmi silně vědom toho, že preference diváků se velice různí. Věnujeme proto velkou péči tomu, abychom měli natolik pestrý repertoár, abychom uspokojili potřeby pokud možno všech. Dle Vašich slov jste patrně milovníkem opery v tradičnějším provedení, což Příležitost skutečně není a nebyl to ani dramaturgický záměr. Vyhozené peníze to však ani zdaleka nejsou, ba naopak, jedná se o jednu z nejméně nákladných operních inscenací za poslední dobu vůbec a už jsme s ní absolvovali i dva velice úspěšné zájezdy s nadšeným ohlasem do Písku a Tábora. Cílili jsme, pravda, spíše mimo řady tradičního operního publika, snaha byla oslovi t mladé publikum, nebo takové, které dosud k opeře cestu příliš nenalezlo. Na resumé, zda tento záměr vyšel či nikoli, je ale zatím stále brzo. Rád bych Vás však pozval na jiná naše operní představení, doporučuji třeba Dítě a Kouzla, nebo Trubadúra, případně ještě Bystroušku a Rusalku na OH, to jsou určitě tradičněji uchopené opery. Věřím, že si z naší nabídky určitě vyberete a do JD se budete rád vracet. Se srdečným pozdravem
-
5.4.2017
Lukáš S.
Dobrý den, 3.4. jsem se účastnil opery Příležitost dělá zloděje, která se mé babičce líbila a říkala mi, ať Vám můj názor nepíšu, ale mě osobně toto představení velmi zklamalo. Myslel jsem si, že jdu do divadla a né do kina, tak není zapotřebí v pozadí něco promítat na plátně nebo přehlušovat zpěv a sbor tím, že pustíte zvuk deště přes reproduktory. Opera je klasický žánr a tudíž by měla zůstat... Celý text
Dobrý den, 3.4. jsem se účastnil opery Příležitost dělá zloděje, která se mé babičce líbila a říkala mi, ať Vám můj názor nepíšu, ale mě osobně toto představení velmi zklamalo. Myslel jsem si, že jdu do divadla a né do kina, tak není zapotřebí v pozadí něco promítat na plátně nebo přehlušovat zpěv a sbor tím, že pustíte zvuk deště přes reproduktory. Opera je klasický žánr a tudíž by měla zůstat tak klasická, jak jen to jde, protože zbytečné modernizace jí jen škodí. Není nad operu v originále a bez úprav. Dále si nemyslím, že Rossini, který zemřel v roce 1868, by zpíval o tom jak jede auto po dálnici a je tak velká bouřka, že ani střerače to nestíhají stírat. Zvlášť si to nemyslím proto, že 1. automobil byl vynalezen až v roce 1886 což je o 74 let později, než byla vydána tato opera. Myslím si, že za toto představení to byly doslova vyhozené peníze. Zároveň musím vyzdvihnout výkon zpěvačky Kristýny Vylíčilové, která má nádherný hlasový fond. Zde bych měl jeden dotaz. Když máte kapacity na to dělat opravdovou operu, proč jí neděláte? V hudebním/divadelním umění není nic hezčího než klasická opera a nemusí jí zpívat Bezcala, Netrebko ani Garanča.