- Jihočeské divadlo
- Balet
- Ansámbl
- Jana Prašničková
Repertoár
Mechanický pomeranč
Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát
Surreální taneční groteska
Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?
Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.
„...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)
Šípková Růženka
P. I. Čajkovskij
Baletní pohádkový příběh před Otáčivým hledištěm
1. - 7. 8. 2025
Jedna z nejkrásnějších pohádek převedená do taneční inscenace potěší všechny příznivce klasického baletu na špičkách. Společně se sólisty baletu JD se v této verzi Šípkové Růženky představili členové Bohemia Baletu a studenti Taneční konzervatoře hl. m. Prahy. Kostýmy i scénu vytvořil jeden z nejvýznamnějších českých divadelních výtvarníků Josef Jelínek, choreografie se ujal Jaroslav Slavický, ředitel Taneční konzervatoře Praha a umělecký ředitel Bohemia Baletu.
Představení je opatřeno titulky v češtině, angličtině a němčině (vhodné i pro sluchově postižené). Více informací ZDE.
Choreografie, režie a dramaturgieJaroslav Slavický
Původní choreografieMarius Petipa
Asistenti choreografieLukáš Slavický
Asistenti choreografieKateřina Slavická