Naďa Kabelová

Naďa Kabelová se narodila 25. 2. 1973 ve Strakonicích. Do Jihočeského divadla nastoupila jako elév v říjnu 1991 po absolvování gymnázia a tanečního oboru ZUŠ ve Strakonicích. Postupně byla obsazována především do charakterních a dramatických rolí. V roce 1999 získala za taneční výkon v inscenaci Carmen Jihočeskou Thálii a od roku 2000 se stala sólistkou baletu Jihočeského divadla. Angažmá v Jihočeském divadle ukončila v roce 2012. V letech 2012-2016 externí pedagog a tanečník baletního souboru Jihočeského divadla. Choreograficky se podílela na inscenacích činohry a nadále spolupracuje s operou Jihočeského divadla.
Je absolventkou bakalářského studia oboru Choreografie a v roce 2013 získala MgA. v oboru Pedagogika klasického tance, pod vedením doc. Mgr. Mahuleny Křenkové, na Taneční katedře HAMU v Praze. Od září 2012 působí jako taneční pedagog na ZUŠ Vítězslava Nováka v Jindřichově Hradci. Krajská předsedkyně taneční sekce pro Jihočeský kraj a člen odborné rady pro scénický tanec NIPOS-ARTAMA Praha. Aktivně se účastní a spolupracuje na programech Interreg V-A Rakousko a Česká republika. Vede kurzy baletu v rakouském Zwettlu.


Významné role v Jihočeském divadle:
Myrtha - Giselle, choreografie L. Králová
Carmen - Carmen, choreografie L. Králová
Emílie - Othello, choreografie J. Kyselák
Stoletá - Svěcení jara, choreografie J. Kyselák
Zuzana - Divotvorný hrnec, choreografie G. Skála
Žena - Carmina Burana, choreografie P. Šimek
Paní vodního příkopu - Tanec čtyř vůní, choreografie D. Slobašpyckyj
Služka - Franceska z Rimini, choreografie L. Králová
Matka Aase - Peer Gynt, choreografie J. Horák
Micaela - Carmen, choreografie A. Egerházi
Chůva - Romeo a Julie, choreografie A. Egerházi
Žena - Trubadúr, choreografie V. Poldauf Riedlbauchová, režie T. Studený

Repertoár

Loutna česká

Loutna česká

Adam Václav Michna z Otradovic

Mystické podobenství jako očistný rituál duše

Site specific inscenace nejvýznamnějšího díla české barokní mystiky. Loutna je odedávna obrazem nebeské harmonie a Michnovo dílo líčí příběh lidské duše na cestě za tímto dokonalým souzvukem. Je zalidněné množstvím postav, nešetří dialogy a změnami prostředí, střídá intimní meditace s masovými scénami. Konečný cíl duchovní cesty je tu zastoupen velkolepým obrazem svatební hostiny – barvité nebeské slavnosti. Nevšední imerzní inscenace Tomáše Ondřeje Pilaře, která rozechvěje struny vaší touhy po prožitku krásy. 


 

Hudební nastudování a dirigentDavid Švec

RežieTomáš Ondřej Pilař

Výtvarník scény a kostýmůPetr Vítek

Světelný deisgnDaniel Tesař