Magdalena Švecová
režisérka
Vystudovala nejprve hru na housle na konzervatořích v Českých Budějovicích a v Praze, dále na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni. V roce 2004 absolvovala na JAMU v Brně operní režii ve třídě doc. Aleny Vaňákové. Komorní opera JAMU uvedla například její inscenace Milhaudovy Opuštěné Ariadny aOsvobozeného Thésea, Žirafí operu Markéty Dvořákové, Počátek románu a balet Rákós Rákoczy Leoše Janáčka (premiéra v rámci Mezinárodního festivalu Janáčkovo Brno 2004). K dalším jejím inscenacím patří Krčkova elektroakustická opera Nevěstka Raab (2003) a Stravinského Příběh vojáka (2005), který byl zahajovacím představením po rekonstrukci otevřeného divadla Reduta v Brně. Pro Divadlo J. K. Tyla v Plzni nastudovala Donizettiho Dona Pasquala (2005), Mozartovu Figarovu svatbu (2007), Dvořákova Jakobína (2010) a Krčkovu operu Šaty, jaké svět neviděl (2014). Pro Národní divadlo v Praze vytvořila inscenaci Smetanovy Prodané nevěsta (2008) a spolupracovala na uvedení Brittenovy Noemovy potopy (2016) a nejnověji opět Figarova svatba v "Mozartově" Stavovském divadle (2018). V Národním divadle Brno režírovala Donizettiho Nápoj lásky (2017).V rámci Festivalu Smetanova Litomyšl byla v letech 2012 a 2013 uvedena její inscenace barokní opery H. Purcella The Fairy Queen a pro ročník 2015 nastudovala act de ballet J. P. Rameaua Pygmalion. Spolupracuje také s Festivalem komorní hudby v Českém Krumlově, pro který nastudovala dvě inscenace v rámci projektu Barokní noc 2015 a 2016. Vyučuje operní herectví na Plzeňské konzervatoři a specializuje se na jevištní pohyb v rámci hudebně dramatického žánru. Od roku 2015 také působí jako moderátorka pořadu Noční Mikroforum v Českém rozhlase.