Barytonistu Michala Marholda znají diváci spíše zahraničních operních scén – Opera v Bernu, kde byl od roku 2018 ve stálém angažmá, Divadlo na Vídeňce (Theater an der Wien), Teatro Massimo Palermo, Varšavská opera, OperaFest Lisabon, Theater Winterthur, Ring Award Graz a další. V České republice pravidelně hostuje v Národním divadle v Praze, dále se představil v Národním divadle moravsko-slezském, Jihočeském divadle, Divadle J. K. Tyla v Plzni, Divadle F. X. Šaldy v Liberci, Moravském divadle a Slezském divadle. Spolupracoval s významnými režijními osobnostmi současnosti (Robert Carsen, Mattew Wild, Calixto Bieito, Krystian Lada, Barbora Horáková - Joly, Markus Böthe, Maximilian von Mayenburg, Cordula Däuper, Maria Sartova) a dirigenty (Giovanni Antonini, Julia Jones, Kevin John Edusei, Hugo Reyne, Hans Christoph Bünger, Wolfgang Scheidt, Ivo Hentschel, Sebastian Schwab, a další.) V jeho repertoáru mají zvláštní postavení mozartovské role (Don Giovanni, Figaro, Guglielmo, Papageno a Publio) a dále do něj patří Schaunard (G. Puccini: Bohéma), Holofernes (A. Vivaldi: Juditha Triumphans), Figaro (G. Rossini: Lazebník sevillský), The Black Minister (Ligeti: Le Grand Macabre), Achilles (Händel: Julius Caesar v Egyptě), Jean (Boesmans: Julie), Juri (L. Evers: Humanoid), Der Graf (P. Boesmans: Reigen), Král (C. Orff: Chytračka), Raphael/Adam (J. Haydn: Stvoření), Impresario (D. Cimarosa: Impresário v nesnázích), Il Marchese di Forlimpopoli (B. Martinů: Mirandolina), Silvano (G. Verdi: Maškarní ples), Velekněz (Nabucco) ad.
Vystudoval zpěv a dirigování na Konzervatoři Brno a ve studiích pak dále pokračoval na pěvecké katedře JAMU ve třídě Ivany Mikeskové.