Sophie Debou

sólistka baletu

Narodila se v roce 2000 v polském Krakově, je polské i francouzské národnosti. V pěti letech začala s tradičním polským folklórním tancem. Od sedmi let začala navštěvovat lekce baletu. Byla to její maminka, kdo hned rozpoznal její vášeň pro tanec, protože Sophie nedokázala přestat tančit, dokud hrála hudba. Souběžně s baletem se učila hrát také na housle. Několik let studovala tanec na školách v Polsku, později se rozhodla dokončit své taneční vzdělání ve Francii a Německu. 

V roce 2020 se stala členkou souboru baletu Jihočeského divadla, v sezóně 2023/2024 se pak stala sólistkou baletního souboru. Za svůj taneční výkon v inscenaci Popelka získala cenu Jihočeská Thálie za rok 2023. 

Program

Listopad 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Labyrint pana Fauna Poslední sezóna So  16.11. Začátek 19:00 Konec 20:40 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Julie a Romeo So  23.11. Začátek 17:00 Konec 18:20 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Slovanské tance So  30.11. Začátek 19:00 Konec 20:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Prosinec 2024
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Popelka So  28.12. Začátek 17:00 Konec 18:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Leden 2025
Název Datum Začátek Konec Místo Volných míst
Slovanské tance St  1.1. Začátek 16:00 Konec 17:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace
Deník přání Čt  16.1. Začátek 18:30 Konec 19:30 Místo Budova JD Volných míst 20+ Detail inscenace
Popelka  24.1. Začátek 18:00 Konec 19:40 Místo DK Metropol ČB Volných míst 20+ Detail inscenace

Repertoár

Mechanický pomeranč

Mechanický pomeranč

Tomáš Rychetský, Ondřej Vinklát

Surreální taneční groteska

Vize budoucnosti, která se stala naší současností. Právě ta fascinovala Mad Max, Orwelův 1984, Buῆuelův Zlatý věk, kyberpunk, Kubricka, Anthonyho Burgesse a také balet Jihočeského divadla. Vůbec poprvé převedené legendární dílo Mechanický pomeranč do taneční inscenace. Dekadentně surreální taneční groteska odkrývá, co se stane, když se mocní rozhodnou udělat z nás své loutky. Necháme se?

Mechanický pomeranč získal cenu za nejlepší choreografii na Soutěžní přehlídce současné taneční tvorby BALET 2023. Zároveň obdržel čestné uznání za původní hudbu a scénografii. Sebastiano Mazzia pak obdržel cenu za nejlepší sólistický výkon v roli Alexe, za svůj výkon v hlavní roli Alexe byl také nominován na Cenu Thálie 2022.

...Kontroverzní téma je zpracováno bez zbytečně zatěžující narace. Obrazivá choreografie oproštěná od jakýchkoliv baletních klišé si chvílemi zakládá na milimetrovém timingu, aby vzápětí propukla ve spontánní, živočišný tanec. Z Kubrickova filmu se skvěle podařilo přenést ono "estetické povýšení" násilí skrze hudbu a výtvarné umění. Acherova zvuková stopa si hraje s odkazy na Beethovena a pracuje s hovorovou češtinou; minimalistické výtvarné řešení Evy Jiřikovské překvapuje rafinovanými průhledy a postupně odkrývanou symbolikou. A pak je tu ještě skvělý Sebastiano Mazzia v roli Alexe. Zkrátka nečekané, do paměti se zarývající,“ napsal Roman Vašek (Institut umění - Divadelní ústav)

Choreografie, režieTomáš Rychetský

ChoreografieOndřej Vinklát

RežiePavel Šimák

HudbaIvan Acher