Světlana Mládková

choreografie

Vzdělání:

Absolventka Taneční konzervatoře v Praze - při studiu spolupráce s českými choreografy Petrem Šimkem a Irenou Janovcovou, nebo např. s anglickým lektorem jazzu Jean Claude Paul Henrym

 

Angažmá:

Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích - nejprve členka baletu, od roku 2003 sólistka baletu


 

Role a ocenění:

balet Othello / J. Hanuš - role Bianca (chor. J. Kyselák)


 

Čarodějná láska / M. de Falla - role Candelas (chor. D. Slobaspyckyj) - širší nominace na celostátní Thálii (2003), za rok 2003 udělena Jihočeská Thálie za nejlepší ženský jevištní výkon v oboru balet


 

Popelka / S. Prokofjev - role Zlá sestra (chor. L. Králová)


 

Carmina burana / C.Orff – sólo (chor. P. Šimek) - za rok 2005 udělena Jihočeská Thálie za nejlepší ženský jevištní výkon v oboru balet


 

Don Quijote / L.Minkus - role Pouliční tanečnice (chor. L. Králová)


 

Marná opatrnost / L.F.Hérold - role Přítelkyně Lízy a Colase (chor. L. Králová)


 

Franceska z Rimini / P.I.Čajkovskij - role Služka (chor. L. Králová)


 

Zvoník u Matky Boží / C. Pugni - role Cikánka (chor. J. Horák)

 

muzikál - Divotvorný hrnec / Harburg, Saidy, Lane - role Zuzany (chor. G. Skála) a další...

 

Mimodivadelní aktivity: lektorka v soukromém tanečním centru Move 21, pohybová výchova v ústavu sociální péče Empatie.








Repertoár

Prodaná nevěsta

Prodaná nevěsta

Bedřich Smetana

Komická opera pod širým nebem

Nejoblíbenější česká opera opět v Holašovicích mezi malebnými staveními, zapsanými na seznam památek UNESCO. Laskavý humor, venkovský fištrón i srdce na dlani – a především vynikající Smetanova hudba. To je Prodaná nevěsta, již si snad každý musí zamilovat. V sólových rolích vystoupí špičkoví tuzemští pěvci. Dále účinkuje sbor, orchestr a balet Jihočeského divadla a Dětský pěvecký sbor Jitřenka.

Opera Jihočeského divadla opět uvádí ikonické dílo české opery v unikátních kulisách hospodářských usedlostí Holašovic. Typická jihočeská vesnička si zachovala svou architektonickou podobu tzv. selského baroka z 19. století, a je tak naprosto autentickým dějištěm pro dobrodružné námluvy Mařenky a Jeníka, a zároveň je příslibem opravdu nezapomenutelného diváckého zážitku. Mimořádná je i kostýmní výprava s originálními blatskými kroji, které byly zhotoveny přímo pro tuto inscenaci, poněvadž obec je součástí významné kulturně historické oblasti jihočeských Blat.

Prodaná nevěsta je vlastně anekdota o nevěstě, kterou ženich prodá sám sobě. Byla napsána původně jako zpěvohra s mluvenými dialogy (1866) a sám skladatel ji označil jako „hračku“, jako vítané rozptýlení od vážných oper. Přesto se ale nerodila snadno. Smetana svůj osobitý „národní styl“ hledal a pečlivé cizeloval s vysokými uměleckými nároky a mnohými byl právě za to kritizován. Až čtvrtá verze opery se stala verzí finální (1870). Dílo začalo brzy sklízet obrovské úspěchy a sklízí je podnes. „Prodanka“, jak jsme si ji familiárně překřtili, se téměř okamžitě stala symbolem příslovečné české hudebnosti a smyslu pro humor. Vedle úsměvných momentů je ale podmanivá i svou opravdovostí a životaplností charakterů. Prostá lidovost se tu snoubí s hloubkou citu i poezií. Prodaná nevěsta je tak nejen zakladatelským dílem národní české opery, ale rovněž stále přitažlivou, laskavou i trochu sebeironickou hudební komedií, která oslovuje diváky napříč věkovým spektrem a zaslouženě patří ke zlatému fondu české i světové opery. 

Hudební nastudování a dirigentDavid Švec

RežieTomáš Ondřej Pilař

SbormistrMartin Veselý

KostýmyDana Haklová